Assimp - 3D Model dosyalarının yönetimi




Maya, 3ds max, blender vb 3d editör, oyun motorları ve yardımcı çeviricilerle oluşturulan 3d modelerin(geometrilerin) dosya formatlarını kendi programladığımız oyunlarda açıp okumak ve sahnelemek için assimp kütüphanesini kullanacağız. Assimp kütüphanesinin desteklediği dosya biçimleri:
  • Collada ( .dae )
  • Blender 3D ( .blend )
  • 3ds Max 3DS ( .3ds )
  • 3ds Max ASE ( .ase )
  • Wavefront Object ( .obj )
  • Industry Foundation Classes (IFC/Step) ( .ifc )
  • XGL ( .xgl,.zgl )
  • Stanford Polygon Library ( .ply )
  • *AutoCAD DXF ( .dxf )
  • LightWave ( .lwo )
  • LightWave Scene ( .lws )
  • Modo ( .lxo )
  • Stereolithography ( .stl )
  • DirectX X ( .x )
  • AC3D ( .ac )
  • Milkshape 3D ( .ms3d )
  • TrueSpace ( .cob,.scn )


  • Biovision BVH ( .bvh )
  • CharacterStudio Motion ( .csm )


  • Ogre XML ( .xml )
  • Irrlicht Mesh ( .irrmesh )
  • Irrlicht Scene ( .irr )


  • Quake I ( .mdl )
  • Quake II ( .md2 )
  • Quake III Mesh ( .md3 )
  • Quake III Map/BSP ( .pk3 )
  • Return to Castle Wolfenstein ( .mdc )
  • Doom 3 ( .md5* )
  • *Valve Model ( .smd,.vta )
  • *Starcraft II M3 ( .m3 )
  • *Unreal ( .3d )


  • BlitzBasic 3D ( .b3d )
  • Quick3D ( .q3d,.q3s )
  • Neutral File Format ( .nff )
  • Sense8 WorldToolKit ( .nff )
  • Object File Format ( .off )
  • PovRAY Raw ( .raw )
  • Terragen Terrain ( .ter )
  • 3D GameStudio (3DGS) ( .mdl )
  • 3D GameStudio (3DGS) Terrain ( .hmp )
  • Izware Nendo ( .ndo )

Ders Tamamlanacak...